söndag 13 juni 2010

who do you think you are?

Det här var tänkt att vara ett före- och efter-inlägg eftersom jag spenderade tre timmar hos frisör igår. Men det blir aldrig som man tänkt sig. Före-bilden ser ni ovan i alla fall. Jag ska dock inte obsessa om hur fruktansvärt mitt hår ser ut, att jag ställde in en dejt igår och stängde av telefonen i fem timmar. Jag ska ta den andra, högre vägen...

Nå må jeg fortelle dere en historie... Hör här! Tjejen som tvättade färgen ur mitt hår var inte the great artist som klippte mig eller ens hans underhuggare som färgade det. Hon var förmodligen intern :) I alla fall när hon tvättade mitt hår säger hon "Miss, you hair is very long... and thick". "Yes, I know. It's crazy really." säger jag. Hon blir tyst ett tag och sen kommer följande "Normally, do you wash your hair yourself?". Jag blir fundersamt tyst och svarar att "Yes, I do.". Tjejen: "Really!? You wash it yourself!?".

Haha, vem tusan skulle annars tvätta mitt hår!? Mamma? Min boytoy/sugar daddy? En maid? Jag måste uppenbarligen ha missat något här. Vem tvättar era hår egentligen?

I övrigt har helgen innehållit mycket fotboll. Lite kul att kolla fotboll när ens kompisar kommer från alla olika länderna. Dessutom bjuder Changkat pausunderhållning i form av eldslukare och tjocka britter i spandexdräkter, Döden utan lie och givetvis försäljarna som kommer in på barer med utbud som till exempel glödlampor. Ska försöka fånga något av detta på bild.

2 kommentarer:

  1. ajaj, så kan det la gå....Titeln på inlägget gillade jag dock!(skiva av matchbox 20)!

    SvaraRadera
  2. haha... pinsamt att jag tänkte på spice girls låt. Kanske för att den här frisören brukade klippa dem:)

    SvaraRadera