onsdag 24 mars 2010

Terror från Thailand




De senaste dagarna, och till min irritation framför allt imorse, har en thailändsk kvinna ringt min mobil obefogat många gånger.



Hon söker någon man och pratar engelska. Jag har förklarat för henne otaliga gånger att det är fel människa hon ringer, men det verkar hon inte riktigt förstå. Hon avslutar alltid samtalen med; "Ok, sorry, miss. I dialed the wrong number". Imorse pallade jag inte, så jag tryckte bort samtalen. Då får jag ett sms där det står: "Hi! Been trying to call u. Pls call med when u have time to talk.". Hello!? Jag skickade i alla fall ett sms där jag skrev att som jag sagt flertalet gånger är det fel person du ringer och sluta ringa! Detta är väldigt aggressivt i asiatiska mått, men jag pallade inte längre!



Det finns givetvis en förklaring till att okända folk ringer ens nyinskaffade mobilnummer. Tydligen återanvänder mobiloperatörerna telefonnumerna lite för snabbt. De låter det bara gå 2-3 månader från att någon slutat använda numret till att någon ny får köpa det.

4 kommentarer:

  1. hoppas nu att hon fattat att personen hon söker inte har ditt nummer. Jobbigt att bli uppringd gång på gång,spec.mitt i natten. Allt bra här hemma,hoppas du också har det bra! kram mamma

    SvaraRadera
  2. haha, det fick mig att minnas när jag ringde adde en söndag morgon och frågade om han va full.....ooops va tydligen inte adde i luren :)( hans gammal företags telefon som gått i arv)
    Hoppas allt är bra annars! haj från anders

    SvaraRadera
  3. tillägg våren e nu kommen!!!!

    och läste precis igenom djungel-staden och de vackra bilderna! men ge inte mig skulden för allt....du har en syster som inte berättar sanning om streck hon utför ;). annars e det någon helt annan. hej hopp/ bror

    SvaraRadera
  4. Som tur är har hon inte ringt igen =)

    SvaraRadera