lördag 6 mars 2010

From Kuala Lumpur with love

Jag har varit framme ett tag och känner att jag redan borde ha gjort det här inlägget, men har haft a lot of things on my hands. Resan från Amsterdam gick bra, hade fönsterplats och ledig plats bredvid mig. Najs kompensation för feta damen.

Jag har jobbat min första dag (igår) och det gick jättebra. Alla är supertrevliga även om det är en del som var borta från kontoret. Min och Stefans, den andra praktikanten, dag hade fokus på bostadsletande. Det gick väl sådär. Kim, vår agent, skjutsade runt oss till tre olika lägenheter varav ingen var riktigt bra. Det var meningen att vi skulle åka och titta på fler i morse, men hennes dator kraschade tydligen så det får vänta till på måndag. Så ingen fast bostad än så länge, men jag bor på väldigt trevliga hotell så det går ingen nöd på mig. Jag bytte hotell i morse, för att bo på samma hotell som Stefan. Båda hotellen ligger mitt i centrum vi Petronas Twin Towers och precis vid jobbet.

Jag och Stefan var ute och åt i en lite mysigare stadsdel igår och tänkte ge oss ut på lite äventyr nu ikväll också (klockan är 17.10 här).

Allt är bra förutom att jag hade svårt för att sova i natt. Bara 1,5 timme, men har sovit två timmar till nu under eftermiddagen. Allting är väldigt annorlunda och citycentrumet är väldigt busy och business-inriktat. Vi hoppas hitta bostad i ett lite lugnare och mysigare område. Saknar er allihop!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar