måndag 19 april 2010

Mannen i affären

Det jobbar en väldigt rolig man i en convinience store som ligger i samma byggnad som vårt kontor. Följande meningsutbyte skedde förra veckan mellan honom och stefan, min roomie och kollega:

Man: Do you know what I´m gonna do when I retire?
Stefan: No, I don´t know. Relaxe maybe?
Man: No! I´m gonna find myself with a big S. Do YOU know what I mean?
Stefan: Not really...
Man: My innerself. Do YOU know what I mean now?
Stefan: Ohh, ok, so you want to find out who you really are...
Man: NO! Think about that!

Haha... Han pratar väldigt hårt dessutom. Jag tycker det är fruktansvärt roligt, Stefan är lite rädd. Jag är säker på att det kommer fler historier från denna märkliga man.

2 kommentarer:

  1. Låter inte roligare än kvitto-mannen på Westend tycker jag, men tydligen hittar du en rolig man i varje affär!sis

    SvaraRadera
  2. Jag lovar dig att det här är roligare. En HELT annan dimension. Han tycker att "it´s a shame" att stefan jobbar här.

    SvaraRadera