måndag 5 april 2010

Lah!

Ok, självklart är jag numera expert på bamhasa malay (språket). De flesta här pratar engelska, men man kan absolut spica till det med lite mer asiatiska ord. Det mest använda ordet är "lah", som är ett ord som läggs till i slutet av många meningar och egentligen inte har någon betydelse. Jag skulle jämföra det med när vi svenskar säger "mmm..." eller "eller hur?". "Lah" går också att alterneras med "mah" och "ayoh". Haha, bamhasa är ett lite roligt språk.


Bukit Bintang, området där jag bor, betyder star hill eller stjärnkulle. Jag kan många andra ord, men kom på hur tråkigt det är att läsa om :)

5 kommentarer:

  1. dett är väl kul med olika språk.
    låter som ett kul språk

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ska skriva mer om språket och kulturen där nere ;) Hoppas din påsk varit mysig vännen! Puss

    SvaraRadera
  3. Haha... det är verkligen ett kul och konstigt språk =)

    SvaraRadera
  4. skit i språket, tjäna kulor istället ;)
    nu när du är tv-kändis:)
    bb

    SvaraRadera
  5. Ikke for å skryte... Men visst är jag tv-kändis

    SvaraRadera