onsdag 13 oktober 2010

from berlin

Hallo alle leute!

Nej, så bra tyska pratar jag ju faktiskt inte. MEN det är bara att inse, jag måste bli bättre=) Igår var jag på introduktionsdag på jobbet. Det var mycket ny information, men det verkar bli himla kul. Skön stämning och bra människor på kontoret också.

Igårkväll och idag har jag försökt hitta någonstans att bo (mer permanent än hostellet). Det har gått sådär kan väl erkännas, men jag har i alla fall fått två positiva svar. Jag ska försöka besöka dessa imorgon och till helgen. Förhoppningsvis flyttar jag in någongång nästa vecka, fast mer troligt är nog lite senare. Wombat hostel är dock väldigt mysigt, rent och gratis internet. Det ligger dessutom tio minuters gångväg från kontoret på alexanderplats. Så det går ingen nöd på mig.

Nu tänkte jag ta några timmars paus från bostadsletandet och bege mig ut i det strålande höstvädret som Berlin erbjuder dagen till ära. Ska passa på att ta lite berlinbilder då också. Ha det super, så hörs vi snart!

3 kommentarer:

  1. Coolt att du bor på Wombat hostel!!! Känns det som back to Aussie?? Jag ser framför mig att alla väggar är klädda med bilder...hehe..
    Kram Josse

    SvaraRadera
  2. hej josse! det är bara dina väggar som är klädda med bilder =) Jag har ju bott här innan. Här ÄR faktiskt väldigt många ozzisar som bor här. Det måste erkännas. kramar

    SvaraRadera
  3. hej johanna Vi är hemma igen. Har haft en bra vecka i italien. Milano, Gardasjön,Venedig. Du får se bilderna när du kommer hem.Tomt här hemma utan dej. Hoppas du trivs med nya jobbet o snart hittar ett eget krypin. Kram mamma

    SvaraRadera