söndag 2 maj 2010

Just me... walking down the streets

Man kan väl säga att folk i KL och Malaysia inte är av den blyga sorten. Dessutom uppskattar de exotiska inslag som snövit hy och havsblå ögon. And they are not afraid to tell you! Oftast är det mer modesta "hello beautiful", "vixen", eller "where are you from girl?". Ibland är det folk som följer efter en från food courten till jobbet och vill gifta sig med en. Rätt ofta vill de ta foton. Men ibland är det lite mer kreativt...


Förra helgen i Melaka hälsade taxichauffören mig med "Hello snow!" och innan jag hoppade av taxin hade jag dels fått höra varför han skulle bli en bra man och fått hans nummer. Av någon anledning konfiskerade Stefan lappen när jag berättade om min skalp.


Men ikväll hände nog ändå det roligaste. Jag brukar gå förbi ett par marknadsstånd där de säljer fejkskor och väskor. De killarna brukar alltid springa ut och ropa något när jag kommer. Jag har alltid trott att de skriker "Miss Norway", för jag sa att jag kom därifrån en gång. Men ikväll hörde jag vad det är de säger. Det är "miss Sophia Loren". Haha, bara sådär, blev man helt plötsligt italienska också.

1 kommentar:

  1. hahaha uppskattning e väl aldrig fel, och du e ju en hottie ;)

    SvaraRadera