söndag 29 augusti 2010

berpisah malaysia

Sista helgen har spenderats med vänner och just nu extrem furstration mot Sparbanken Finn som väljer att ha problem med sina VISA-kort precis när man behöver pengarna som mest. Inte kul alls!!! Igår var jag först ute på lite arkitetkturrunda med Stefan, David och Elly.

Sen var det kväll signerad Akin. Som den underbara vän hon är hade hon bjudit in ALLA mina malaysiska vänner. Gjort en bok med foton och massor av hälsningar. Igår var definitivt en av de bästa kvällarna och nätterna jag haft i KL. Först karaoke, som jag tjatat om forever. Previs så kul som jag misstänkt. Haha, bara att alla var så grymma på att sjunga!

Efter karaoken begav vi oss till Tom, Dick & Harry's med amerikansk mat, många fina vänner och ännu fler drinkar och shots. Konstigt nog fanns även mc-knuttar och en dobberman på plats. Vid ett-tiden anlände vi till Zouk, den enda nattklubben i Malaysia som förtjänar namnet. Eftersom Akin kände dj:n gick vi givetvis in gratis. Ännu fler drinkar, mycket dans och skaka rumpa med gogo-dansare avslutade kvällen. Klockan fyra snubblade jag nynnande in genom dörren här på city gardens condo.

Och nämnde jag att jag absolut inte fick betala något och att chaufförer fanns med hela tiden? Jag måste planera hårt för att lyckas toppa detta när akin kommer till sverige i jul/nyår känner jag.


Akin, Liz och Sharol.
Lester, Akin och Gary.

Yummie! Drinkar och burgare.


Karaoke på redbox. Jag rockar till dancing queen. såklart!




Brittan.
Carol, Akin och Aris var alla riktigt duktiga på att sjunga. I'm impressed!

KLs gamla station. Den vackraste byggnaden (sorry petronas) i stada.
Gammal kolonialvilla som renoverats. Stefan som hade koll på att den skulle kollas in.


David och Stefan dokumenterar för glatta livet. Vi besökte ett bevarat malaysiskt kampung-hus.
Idag tog jag farväl av både david och stefan. Det var jobbigt, jag grät. Men inte så att de såg:) Kommer bli så himla konstigt att inte umgås varje dag med dem. Vår humor har finslippats under sex månader och vi är numera ett väl sammansvetsat marknadsförings- och säljteam. Och så kommer september och bajsar på allt, som David skulle sagt.
Pratade nyss med Akin som givetvis erbjöd sig att shoppa med mig imorgon, så jag kan låna pengar av henne. Kan bli farligt med tanke på att hon nyligen skaffade ett american express, hehe. Dessutom blir det förmodligen lunch med akeesh också. Skönt, så jag hinner ta farväl av henne också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar