onsdag 10 november 2010

Ohne dich.

Ber verkligen om ursäkt för oförskämt dålig uppdatering. Det betyder inte att jag inte har något att blogga om. Tvärtom händer det mycket hela tiden. Ikväll har jag till exempel varit och kollat på "the social network" med jobbet. Alltså, vi snackar facebook-film. Som tur var såg vi den i orginalversion, det vill säga inte tyskdubbat. Eftersom jag känner mig lite stressad kär vi lite short facts idag.

Konstiga företeelser i Berlin1: Folk sitter kvar i biosalongen under eftertexterna. Vad väntar de på? Easter eggs?

Konstiga företeelser i Berlin2: Man börjar i regel inte jobba förrän tidigast 9.00. Hej, vad hände med robotarna?

Konstiga företeelser i Berlin3: Dagligen ser jag folk som dricker öl på tunnelbanan. Då menar jag definitivt inte socialt utstötta, utan alla. Helt accepterat oavsett tid på dygn.

Konstiga företeelser i Berlin4: Varje fredag när vi har "stormöte" med hela företaget halv fem bjuds det på öl och musik som inledning.

Här sitter team Sweden och smuttar på öl och Club Malte en fredagseftermiddag. Behöver jag säga att vi är den bästa avdelningen?

Det blev afterwork också. Mest för att Karolina gillar fredagsmys så mycket och Emmi tycker om att "tala allvar" med sina undersåtar över en Moscow Mule.

Per beställer en öl av modebloggerskan som extraknäckte som servitris. Christoffer letar efter en gut und günstig-märkning.

2 kommentarer:

  1. så trevligt ni har det på era möte. after work har vi inte i lilla veberöd.moren

    SvaraRadera
  2. Låter väldigt otyskt det hela, lite mera dansk stil på Berlin! Jag tror du måste röra dig mot Frankfurt eller ngt för att se robotar:D Eller så är de bara robotar när de är ute och reser medan de glider hemma? Es ist ja ein möglichkeit! Jag sitter i Umeå i ett korridorrum och tittar ut över ett vinterlandskap, väldigt vackert ute, men kallt som tusan! Imorgon är det rond två på mina intervjuer. Intervjuerna i Stockholm kändes okej, men vi får se vad jag får för poäng! Imorgon är det två nya intervjuer, så jag laddar om nu:) Nästa vecka på fredag ska resultaten ligga på studera.nu...skönt att få reda på det så snabbt! I helgen var vi på Raw comedyclub, riktigt roligt!!! Massor av kramar från sis

    SvaraRadera